Tuliaisia Suomesta

Lauantaina tosiaan saatiin vieraita Suomesta, kun Jemina ja Outi koputti oveen aamulla klo 6. Heidän mukanaan tuli myös kasa tuliaisia ruisleipää, karkkia ja aurinkorasvaa. Ai että voi ruisleipä maistua hyvälle pitkästä aikaa. Karkistahan tässä maassa ei ymmärretä yhtään mitään ja kaupasta on lähes mahdotonta löytää mitään sellaiseen viittaavaakaan. Nyt ollaan löydetty pari isompaa kauppaa, (mm. Carrefour) jossa myydään joitain pieniä Haribo-pusseja. Kyllä Suomessa vaan on suuret valikoimat joka saralla.

Palataan vielä kuitenkin viime viikon lopulle. Meillä oli perjantaina tarkoitus päästä suppaamaan paremmalla onnella ja laitettiin kello soittamaan aikaisin, jotta ei nyt ainakaan laskuvesi ehdi ennen meitä. No saatiin vaatteet päälle ja päästiin ulko-ovelle niin vettä alkoi satamaan taivaan täydeltä. Siirryttiin takas sisälle kattomaan salkkareita (joita ilman ei voi elää edes ulkomailla) ja toivottiin, että sade lakkais. Täällä kun sataa niin yleensä ne on pieniä kuuroja, mutta tällä kertaa sade kesti ainakin 5 tuntia ja sitä vettä meinaan tuli. Kadut tulvi ja vettä oli ihan hirvittävä määrä. Ei päästy siis suppaan vieläkään, mutta ehkä tällä viikolla sitten 🙂

Lauantaille oltiin varattu vesipuistoliput. Lähettiin parin opiskelukaverin kanssa Waterbom-vesipuistoon Kutalle, jonne saatiin liput opiskelijahintaan 14e/kpl. Puistossa riitti liukumäkiä kaikentasoisille ja itsekin uskaltauduin pariin ”hurjempaan” mäkeen. Silmiä en juurikaan aukaissut ja äänikin melkein lähti, mutta mukavaa oli. Ehdittiin kiertään monta tuntia vesipuistossa, mutta vähän ennen kuin oltiin lähdössä, ilmestyi yhtäkkiä kova tuulenpuuska, joka kaatoi yhden myyntikojunkin kokonaan. Ihmiset määrättiin pois liukumäistä, sillä taas oli tuloillaan lyhyt ukkoskuuro. Oltais saatu ilmaiset uudet liput korvauksena seuraavalle päivälle, mutta päätettiin olla ottamatta, koska ehdittiin näkemään jo oikeastaan koko paikka.

GOPR1187-2G0091213-2GOPR0975-2G0151475G0121309

Lauantai-ilta sujui Jeminan synttäreitä juhliessa. Mentiin Sky Gardeniin syömään ja jäätiin sinne porukalla juhlimaan. Tässä paikassa kyllä tilaa riittää. Tarjolla on monta kerrosta erilaisia tiloja, joissa viettää aikaa. Siellä on myös erilaisia esityksiä,joista nähtiin ainakin upea laservalo- show.

SAM_8690SAM_8680

Sunnuntaina lähdettiin etsimään aamupalaa läheisestä Livingstone Bakery- kahvilasta, joka sijaitsee Seminyakin alueella. Siellä olikin jos jonkinmoista syötävää aina aamupalasta päivälliseen, ja valittiin tällä kertaa tuoreet croisantit sekä mulle tuore mansikkamehu ja Mirolle appelsiinimehu. Kahvilassa myytiin myös ihanannäköisiä vesimelonileipiä, joita ois saanut ostaa mukaan. 🙂 Muuten sunnuntai kului melko rennoissa tunnelmissa ennen kuin illalla suunnattiin Double 6 rannalle katsomaan auringonlaskua ja syömään.

Auringonlasku ja livemusaa

Livingstone Bakery Seminyakissa

SAM_8695

Tää viikko alkoi taas aina niin ihanan opettajan Bahasan tunnilla, joilla kyllä lähtee viimeisestkin unenrippeet silmistä. Sen verran keskittymistä vaatii, että pysyy mukana. Koulun jälkeen mentiin perinteiseen tapaan salille, josta matka jatkui Outin ja Jeminan kanssa Seminyakiin. Siellä ruokapaikaksi valikoitus Sisterfields- kahvila, josta olin kuullut kehuja aiemmin. Paikka ei kyllä todellakaan pettänyt, vaan tarjosi meille melkein parhaan lounaan, mitä täällä ollaan tähän asti syöty. Muut tilas hampurilaiset ja mä pulled pork- sandwichin, joka ei mustasta ulkonäöstään huolimatta ollut palanut vaan maistui erinomaiselta 😀 Miro oli hieman nuhainen ja hän palasi takaisin kämpille, mutta me jäätiin tyttöjen kanssa kierteleen Seminyakin alueelle. Sieltä löytyy ihania pieniä putiikkeja, joiden hintatasokin on tietysti korkeampi. Loppuilta saatiin kuitenkin aika kulumaan katuja kierrellen ja päivän päätteeks otettiin vielä puolen tunnin hieronnat parilla eurolla.

Seminyakin katukuvaa

Sisterfields lounas

Tänään meillä oli lyhyt koulupäivä, joten lähdettiin sen jälkeen tyttöjen kanssa Ubudin Monkey Forestiin. Sieltä löytyy yli 600 apinaa vapaana ja saa pelätä, koska joku hyppää olalle tai vie vesipullon kädestä. Sisäänpääsymaksu alueelle oli 30 000 rp. Kierreltiin alueella jonkin aikaa, kunnes lähdin näyttämään vielä lähellä sijaitsevaa Campuhan ridge walkia, josta oli juttua jo aiemmassa postauksessa. Käveltiin taas Karsa Cafeen syömään pizzat, kunnes tuli jo pimeä ja alkoi ukkostamaan, joten pyydettiin kuljetusta takaisin Ubudin keskustaan. Kysyttiin kuljettajalta, tietäiskö hän, miten päästäis takaisin hotellille ja vähän ajan päästä hän soittikin jo kaverilleen, joka lupas kuljettaa meijät takaisin Kerobokaniin samaan hintaan kuin tultiin taksilla Ubudiin. Kuljettaja oli erittäin mukava, auto oli tilava ja hienoa, ja saatiin vielä kattella musiikkivideoita koko matka. Lisäksi vielä hän tarjos meille juomat kesken matkan. 🙂 Esimerkki taas balilaisesta vieraanvaraisuudesta ja ystävällisyydestä. Kaikki hoituu melkein pyytämättä.

SAM_8779

Perhe juomatauolla 🙂

Huomenna meillä onkin tiedossa pakkausta, sillä käytiin katsomassa uutta Villaa, johon on tarkoitus muuttaa torstaina. Siitä lisää myöhemmin 🙂

-Tiia

Kategoria(t): Yleinen Avainsana(t): , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

1 Response to Tuliaisia Suomesta

1. TripEconomy sanoo:

Hei, hieno kuva ja maisema. Toivottavasti pääsen itsekin joskus sinne. Juttu on muuten tosi hyvä ja hyödyllinen. Mukavaa päivää ja hyviä reissuja.