Loma alkaa, Kuala Lumpur ja F1

Pari viikkoa sitten meillä alkoi siis loma. Keskiviikkona mentiin vielä opiskelijakavereiden kanssa istumaan iltaa baariin ennen kuin kaikki lähtee omille teilleen lomanviettoon. Meidän lento lähti kuudelta aamulla, joten se olikin sitten hyvä lähteä baarista suoraan lentokentälle. Lentohan suuntautui siis Malesiaan Kuala Lumpuriin, jonne mentiin katsomaan formuloita. Kuala Lumpurissa oltiin perillä jo aikaisin aamulla, joten meillä oli koko torstai aikaa tutustua nähtävyyksiin. Edellinen ilta kuitenkin painoi sen verran, että jouduttiin ottamaan pienet päiväunet hotellissa ennen kuin lähdettiin mihinkään. Tiia oli taas tehnyt taustatyöt hyvin ja johdatti meidät Batu Cavesiin. Batu Caves sijaitsee hieman keskustan ulkopuolella, mutta paikalle pääsi helposti monoraililla ja paikallisjunalla. Perillä meitä odotti maailman suurin Lordi Muruganista tehty patsas, joka oli 43 metriä korkea kultainen patsas ja 272 porrasta itse luoliin. Luolassa ei hindutemppelin, apinoiden ja lokkien lisäksi juuri ollutkaan muuta nähtävää eikä siellä oltukaan kuin sen ajan,että jaksettiin taas kömpiä rappuset alas.

GOPR4038 SAM_9491 GOPR4041 SAM_9507

Hengähdystauko puolessa välissä

Perjantaina alkoikin jo formulasirkus. Perjantaisinhan formuloissa on vain vapaat harjoitukset eikä niissä ole paljoa seurattavaa, mutta molemmat halusi jo päästä näkemään autot ja opeteltiin reitti meidän katsomoon. Olikin hyvä, että mentiin jo perjantaina ettimään meidän katsomo,koska koko rata-alue on jäätävän iso eikä opasteita juurikaan ollut jonka seurauksena saatiinkin kävellä ihan kiitettävä matka paahtavassa kuumuudessa. Sepangin rata sijaitsee aivan lentokentän vieressä eli n. tunnin automatkan päässä keskustasta, mutta koska ei kuitenkaan oltu ainoaita jotka halusi päästä katsomaan formuloita,oli juna/bussi-yhdistelmä parempi vaihtoehto. Kuala Lumpurin keskusasemalta sai ostaa kaikille kolmelle päivälle menopaluu kuljetuksen 150MYR(40€) hintaan.

SAM_9454

KL:n keskusasema

SAM_9528 GOPR4071SAM_9563 SAM_9654 SAM_9668 SAM_9767 SAM_9775

Kuala Lumpuriin tuli samaan aikaan myös paljon muita opiskelijoita täältä Balilta joiden kanssa mentiin illalla Helipad Loungeen. Helipad Lounge on korkean rakennuksen katolla ja nimensä mukaisesti päivisin se toimii helikopterien laskeutumispaikkana, mutta iltaisin terassina. Sinne ei ollut sisäänpääsymaksua, mutta kattoterassille pääsemiseksi jouduttiin ottamaan melko kalliit juomat, joten siellä juotiin vain yhdet. Aiemmin meinattiin mennä KL Toweriin ihastelemaan maisemia, mutta koska tuolta kattoterassilta näki aivan tarpeeksi hyvin päätettiin säästää ne rahat seuraavaan kertaan.

GOPR4149SAM_9690 GOPR4169

Lauantaina vuorossa oli aika-ajot, mutta koska ne alkoi vasta viideltä iltapäivällä oli meillä aamulla aikaa mennä Petronas Towereille ottamaan pakolliset turistikuvat ja käydä hienossa Pavillion-ostoskeskusessa, jossa Tiia pääsi törsäämään. Kuala Lumpurista löytyy muutenkin hyvät shoppailumahdollisuudet. Sitten olikin jo aika lähteä kohti Sepangia. Matkoihin meillä kului suurin osa ajasta joten kovinkaan paljoa emme ehtineet kaupungilla pyöriä, mutta eipä siellä varmaan kauhean paljoa tekemistä olisikaan keksinyt.

GOPR4199 G0074181 SAM_9536

Sunnuntaina ohjelmassa oli sitten pelkästään kisan seuraamista. Ihmisiä oli nyt paljon edellisiä päiviä enemmän ja matkoihin meni vieläkin enemmän aikaa. Joten vaikka lähdimme heti aamupalan jälkeen olimme silti vähän myöhässä kisapaikoilla emmekä päässeet katoksen alle. Kisapäivähän oli kunnon hellepäivä ja suorassa auringonpaisteessa meinasi välillä tulla vähän lämmin. Vaikka meillä oli toisiksi halvimmat liput oli paikat kuitenkin erinomaiset ja näimme suurimman osan radasta. Aika-ajoja oli paikoitellen vaikea seurata ilman kunnon tulostaulua ja screeni oli auttamatta liian pieni. Kisaa oli kuitenkin helppo seurata ja vaikka alku näytti Kimin kannalta huonolta oli lopputulos ja tunnelma loistava.

SAM_9798 SAM_9787

Maanantaina aamulla lähdimme taas kohti lentokenttää ja Sumatraa

-Miro

Kategoria(t): Indonesia, matkailu, Yleinen Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.